سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
دفاعیه پایان نامه

حوزه/جلسه دفاعیه پایان نامه «مقایسه مفاهیم قرآنی طغیان،اسراف و اتراف با تأکید بر تفسیر المیزان » در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،خانم ثریا حیدری سنگاچین طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه امروز از پایان نامه خود با موضوع «مقایسه مفاهیم قرآنی طغیان،اسراف و اتراف با تأکید بر تفسیر المیزان »با داوری حجت الاسلام اسماعیلی و با راهنمایی خانم قنبری دفاع کرد.

حیدری در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: قرآن ثروت فراوانی که موجب سرمستی انسان وغفلت او می شود را عاملی مهم و اساسی در طغیان‌گری در زمین برمی‌شمارد و بیان می‌کند که ثروتمندان و کسانی که از رزق زیاد و گسترده بهره‌مندند، در جامعه بغی و فساد پیشه می‌کنند و زمینۀ فساد اجتماعی را فراهم می‌آورند.

وی گفت: بین ثروت و اسراف و طغیان بشر در جامعه رابطه‌ای وجود دارد که آیات بسیاری بدان اشاره دارد. به این معنا که اشرافی‌گری منش و خصلت اسراف‌کاری را پدید می‌آورد و آدمی را از رفتارهای هنجاری به‌سوی نابهنجاری می‌کشاند؛ بلکه چنان که قرآن در تعریف اسراف بیان می‌کند، اشرافیت، آدمی را به فساد سوق داده و از اصلاح‌ باز می‌دارد.

حیدری افزود: ضرورت بحث از آنجایی مهم است که به نظر می رسد این فرهنگ سرکشی توأم با سرمستی از نعمت فراوان و زیاده روی در مصرف به طور نامحسوس در جامعه نهادینه شده وعکس العمل افراد جامعه درباره این معضل کمتر دیده می شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: بررسی و تحلیل آیات قرآن نشان می‌دهد که رابطه‌ای قوی میان ثروت و اسراف و طغیان‌گری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha